Sinds het ontstaan van de mensheid is kennis een ontzettend belangrijke factor geweest. De uitdrukking ‘kennis is macht’ is er ook niet voor niets. Deze uitdrukking is namelijk meer dan waar. Doordat de wereld op deze manier in elkaar zit, is educatie erg belangrijk. Er zijn verschillende vormen van educatie. Zo zijn er traditionele opleidingen, zelf educatie of educatie vanuit de praktijk. Educatie vanuit de praktijk wil zeggen dat je door alle werkzaamheden die je in de praktijk uitvoert wijzer wordt. Veelal door fouten,het is wel belangrijk om hiervan te leren en dit de volgende keer op een andere manier aan te pakken. Daarnaast is er ook nog zelf educatie, dit wil zeggen dat je zelf boeken leest of informatie op internet opzoekt. Je krijgt dus geen les. Als laatst is er nog traditionele educatie. Dit is vaak in de vorm van een opleiding. Echter is een opleiding niet voor iedereen geschikt. Doordat niet iedereen zich kon vinden in de huidige manier van lesgeven, zijn er Nima opleidingen ontwikkeld. Deze opleiding is ontwikkeld om zo efficiënt mogelijk verschillende vaardigheden en inzicht te creëren. Dit betekent dat een groot deel van de vakdocenten daadwerkelijk afkomstig zijn uit verschillende sectoren. Er zijn dan ook verschillende Nima opleidingen.
Verschillende Nima opleidingen
Een van de opleidingen is de Nima C opleiding. Deze opleiding is vooral geschikt voor mensen die op dit moment werkzaam zijn als marketing manager, brand manager, marketing communicatie manager, sales manager en product manager. Daarnaast wil je je zelf ontwikkelen en doorgroeien. Zo wil je bijvoorbeeld op strategisch niveau kunnen mee beslissen. Naast niveau C, zijn er ook nog twee andere niveaus. Dit zijn niveau B en A, deze twee niveaus zijn van een lager niveau. Wanneer je gaat starten aan een niveau C opleiding is het wellicht verstandig om je kennis van een niveau B opleiding op te frissen.
Comments are disabled.